Motivatie

Motivatie tips !tumblr_m6j2rpeQFl1rxd187o1_500_large

Heel veel mensen vinden dat ze meer zouden moeten gaan sporten/bewegen.
Ze beginnen goed maar na een tijd haken ze af door een blessure of door geen motivatie meer te hebben.
Hieronder zie een aantal tips die je helpen om het sporten leuk en uitdagend te houden.

Gewoonte

Wees niet al te streng voor jezelf, wanneer je echt niet kan of wil ga dan ook niet zo kweek je geen negatieve zin als je moet gaan sporten.
Maar probeer wel een doel in je hoofd te hebben, hoe vaak je per week wilt gaan sporten.
En gooi niet bij het kleinste gering de handdoek in de ring.

Dwingen

Het moeilijkste van heel het sporten is, om te beginnen aan je oefeningen.
Wees sterk en begin er gewoon aan, stel het niet uit.
Dwing je dus om te gaan sporten in plaats van op de bank te gaan liggen.

Leuk

Sporten hoeft niet saai te zijn.
Luister muziek tijdens je oefeningen en het gaat al een stuk makkelijker.
Dus neem de iPod mee naar de sportschool of als je gaat hardlopen.
Voor sommige mensen help het ook om op Social Media een bepaalde sport groep te volgen en zo zin te kweken.

Samen

Sport samen met een vriend of vriendin, tussen de oefeningen even afleiding door met elkaar te praten.
En je kan je bewijzen dat je sterker of meer uithoudingsvermogen hebt dan je vriend of vriendin.

Vooruitgang

Het is leuk als je merk dat je beter of sterker in iets wordt.
Hou daarom een soort schema bij van welke oefening je hoe zwaar en hoe goed doet.
Probeer telkens jezelf te verbeteren.

Klein

Begin rustig aan, denk niet dat je na een week sporten een topconditie hebt en het lichaam van een bodybuilder.
Doe eerst makkelijke en lichte oefeningen zodat je spieren kunnen wennen en bouw dit dan op. Dan zie je ook dat er veel meer vooruit gang in zit.

Jezelf

Sporten doe je voor jezelf.
Laat dat duidelijk zijn, laat je ook niet overhalen om rare oefeningen of gewoontes aan te brengen in je sport ritme want dit heeft niet altijd een positief effect.